افتتاح بخش واقعیت مجازی و کودک و نوجوان در موزه آب یزد

در مراسمی به مناسبت روز جهانی موزه ها بخش های واقعیت مجازی و کودک و نوجوان موزه آب یزد با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای،مدیرکل میراث فرهنگی و مدیرکل مدیریت بحران استان و علاقه مندان به حوزه آب افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"محمدمهدی جوادیان زاده" مدیرعامل  این شرکت در این مراسم با تشکر از اقدام زیبای شرکت های"شتاب دهنده پیشگامان" و "استارتاپ اسپاد" که  در زمینه هوشمندسازی کسب و کارهای سنتی فعالیت می کنند گفت: از جمله برنامه هایی که در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گرفته استفاده از فن آوری های نوین در زمینه فرهنگ سازی در بخش آب می باشد که این شرکت ها می توانند ما را در پیشبرد برنامه های فرهنگ سازی در زمینه آب و مصرف آن یاری نمایند.

وی افزود:بحث واقعیت مجازی که برای اولین بار راه اندازی شده یک تورمجازی است که بازدید کننده، جزئی ازمحیط قرار گرفته و با استفاده از دوربین سه بعدی و با قدم زدن می تواند از بخش های مختلف موزه حتی نقاطی که امکان به تصویرکشیدن وجود ندارد مثل داخل قنات به صورت 360 درجه دیدن نموده و کاملا در فضای مجازی قنات قرار بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با توسعه این برنامه مجازی از فضای آسیاب آبی نیز بتوان رونمایی کرد.

"احمد آخوندی"مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از این کار فرهنگی زیبا گفت:بحث استفاده از این تکنولوژی های نوین جزء برنامه های تحولی استان می باشد و ما امیدواریم که بتوانیم در همه موزه ها و بافت تاریخی یزد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی می باشند از این سیستم استفاده کرده و رضایتمندی گردشگران را دوچندان نماییم.

شایان ذکر است بخش کودک و نوجوان موزه نیز که شامل کارگاه نقاشی با موضوع مدیریت مصرف آب است مورد بهره برداری قرار گرفت و کودکان 6 تا 16 سال می توانند با کشیدن نقاشی و ارائه آن به مسئول موزه در مسابقه نقاشی کودک با محوریت آب شرکت نموده و برنده این مسابقه باشند.

کد خبر: 2787
  تاریخ خبر : 26 اردیبهشت 1401

اخبار و اطلاعیه ها

مقاله های برگزیده

آموزش

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یزد، چهارراه شهدا، ابتدای خیابان قیام
  • کدپستی : 8919935874-8919935876
  • تلفن : 36268340-035