بازدید بیش از 10 هزار مسافر نوروزی از موزه آب یزد

مسئول اجرایی موزه آب یزد از بازدید بیش از 10 هزار گردشگر داخلی و خارجی در ایام نوروز از موزه آب یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، حسین دهقان مسئول اجرایی موزه آب یزد گفت:  درآستانه سال نو و ایام نوروزامسال، بیش از 10 هزار مسافر داخلی و خارجی تا پایان روز دوازدهم فروردین از موزه آب بازدید کردند.  این در حالی است که سال گذشته آمار بازدیدکنندگان از مرز 12 هزار نفر گذشت و تقارن تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان می تواند در این کاهش موثر باشد.

وی افزود: بخش های مختلف این موزه شامل ماکت سیستم قنات، ظروف قدیمی حمام، ابزار حفر قنات، ظروف حمل و نگهداری آب، ساعت آبی، چراغ کاربید، اتاق آسیاب، لباس مقنی، ماکت چرخ چاه، اتاق اسناد قدیمی خرید و فروش آب، اسناد ازدواج و وقف نامه مورد استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران قرار گرفت.

دهقان ابراز کرد: فضای دلنشین و تاریخی این موزه و روایت راویان آب از تاریخ چندهزارساله آب ،چگونگی کشیدن آب از دل زمین و استفاده بهینه از آب در آن زمان ،رضایت حداکثری مهمانان نوروزی را در بر داشت.

مسئول اجرایی موزه آب یزد با اشاره به اینکه این موزه در حال حاضر با مالکیت شرکت سهامی آب منطقه ای یزد فعال است، بیان کرد: این موزه به عنوان یکی از جاذبه های شهر یزد مورد بازدید گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قرار دارد.

وی گفت: موزه آب یزد در شمال میدان امیرچقماق در خانه ای تاریخی به نام کلاهدوزها واقع شده است که گردشگران و مسافران می توانند از ساعت 9 صبح تا 18 از آن بازدید کنند.

 

 

کد خبر: 3334
  تاریخ خبر : 18 فروردین 1403

اخبار و اطلاعیه ها

مقاله های برگزیده

آموزش

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یزد، چهارراه شهدا، ابتدای خیابان قیام
  • کدپستی : 8919935874-8919935876
  • تلفن : 36268340-035